Sunday, January 15, 2012

"Sindrom"

Assalamualaikum wbt

Suddenly,i felt sad. Really-really sad. I don't know why. At all of sudden, i keep on thinking. Mak mana yang tak sayang anak, right? Seorang ibu sanggup berkorban apa sahaja demi anak-anak yang tercinta. Mereka sangup berhujan, berpanas demi memenuhi impian dan harapan anak-anak. Naluri keibuan yang KUAT akan menyebabkan seorang ibu tahu akan keadaan semasa anaknya. I can't hide any single thing from my lovely mum. She knows everything about me even though i didn't tell her.

Tapi. . . . . . . Kes buang bayi semakin meningkat saban tahun. Tahun 2011, begitu banyak kes yang telah berlaku di negara kita. Tu yang dilaporkan. Yang tak dilaporkan, banyak jer. Dan kes remaja yang menggugurkan bayi jugak banyak. Aku sedih. Kenapa "sindrom" ni menular dalam masyarakat sekarang? YES! U're having sex before marriage but WHY do you kill your own child? Your own BLOOD? Does it mean u don't wanna have a baby with him. So, what's the point that u're having sex with him?? Hanya untuk suka-suka?

Seriously, i felt really-really sad and frustrated. It touched my HEART. Tidak ada sekelumit rasa sayang ke dalam diri mereka? Sudah hilangkah perasaan itu sehingga mereka tegar melakukannya. Tidak takutkah mereka dengan perbuatan mereka itu? Nauzubillah. Mintak jauhlah daripada perkara-perkara tersebut. Lindungilah kami,Ya Allah.

Allah itu Maha Pengampun, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Allah mendatangkan sesuatu itu pasti ada sebab. Mungkin Dia memperlihatkan pada kita kelemahan orang lain supaya kita tidak melakukan perkara yang sama. Moga kita sentiasa dibawah lindungan dan rahmat-Nya.

p/s :: Terasa lega pabila selesai menulis entry yg pndek ni. Maka bolehlah Princess beradu,=)

No comments:

Post a Comment